Etiopien 2014

Söndagen den 5 Januari gav jag mig av till Etiopien, även kallad Afrikas Horn. Först flög jag ned till Stockholm och väntade någon timme innan jag fick checka in och tillsist sätta mig på flyget ner till Addis Ababa. Flyget tog drygt åtta timmar men jag tycker att det kändes som att det gick mycket fortare ovanligt nog.
 
När vi skulle stiga av planet så var det första som mötte mig en helt annan lukt. Jag blev lite förvånad eftersom jag inte hade förväntat mig att lukten skulle vara så annorlunda. På flygplatsen så fick jag fixa mitt visa och sen hämta mina väskor. Utanför flygplatsen så fick jag träffa de första av de 46 barn som finns i organisationen Pefan, alltså barnhemmet. Jag fick sätta mig i en bil och blev körd till Pefan medan de andra (som inte fick plats i bilen) tog taxi hem. Dessa taxis var en upplevelse i sig men det får jag berätta mer om någon annan gång. 
 
Detta är barnhemmet och mitt hem under dessa två veckor i Afrika!
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback