Det är de mest fåniga sakerna som påverkar mest

 
 
Det finns vissa saker som jag inte gör. Saker som jag inte gör bara för att följa normen, för att inte göra något märkvärdigt och sticka ut. Saker jag inte gör för att det inte ska nämnas senare i mitt liv. Saker jag försöker undvika.
 
Det är mest nu på sista tiden som jag har börjat tänka annorlunda. Jag har hunnit stanna upp och tänka, varför gör jag det bara inte? Vill jag göra detta så är det bara att jag gör det. Varför bryr jag mig så mycket om hur jag uppfattas av andra? Vill jag bli bekräftad av andra? Accepterad? Är jag inte accepterad idag nu så lär jag inte bli det imorgon heller. Till och med när jag skriver nu så sitter jag och tänker "Ska jag verkligen publicera det här?". Klart som fan säger hälften av mig medan den andra säger tvärtom.
 
Jag tror jag har blivit begränsad tidigare av min omgivning, blivit ifrågasatt utan egentlig anledning, annat än att kunna bli accepterad av dem. Jag vågar inte exponera mitt liv, vilket nog är bra? Men samtidigt så finns den en sådan stor del i mig som vill skriva, berätta och visa.
 
Jag vågar inte säga vad jag verkligen tycker för jag vill inte bli dömd för något jag inte riktigt kan formulera fullt ut. Borde jag då vara tyst bara då jag inte kan formulera min åsikt på en gång, eller istället bli dömd direkt utan en djupare förklaraing för själva grunden för min åsikt?
 
Vissa kanske tycker att jag redan sticker ut från normen, men i det flesta fall håller jag faktiskt fortfarande tillbaka. Men vet ni vad det konstiga är? Det är de mest fåniga sakerna som påverkar mig mest. Det är de allra fånigaste saker som jag inte gör. Fåniga saker som att inte publicera vissa saker på internet. Fåniga saker som att inte använda crocs offentligt. Fåniga saker som att inte springa till bussen. Fåniga saker som att bry sig om vad andra har för uppfattning och åskit om mig. Fånigt va?
 
Jag ska sluta bry mig om fåniga saker.




» Hanna

Jag förstår precis hur du tänker. Jag va sådär en lång tid men det är förns nu sista året som jag har slutat bry mig om vad folk tycker om mig, om de tycker jag är konstig bara för jag inte tycker som dem eller gör någonting annorlunda.
Det är bra, kör ditt eget race! Våga va annorlunda, livet blir så mycket roligare!

Hälsningar en gammal vän :)

Svar: Du är bäst Hanna :) du måste komma och hälsa på mig snart!
Malin Wärja

2015-07-27 // 09:56:48

Förstår så himla mycket det här med att låta bli att göra saker som en vill bara för att det inte är normen, och kanske ännu mer att bara göra saker för att en "ska" det. Kör din grej Malin, det gör ju du så bra! Tycker du är så himla modig. Puss!

Svar: Gulle dig😘
Malin Wärja

2015-07-27 // 11:12:30
» Hanna

Ja det måste jag verkligen ta och göra! Jobbar ju en del så vi får se till att hitta nån ledig lucka snart :)

2015-07-28 // 13:29:03

Stop give a shit
Nämen påriktigt gör bara sånt som du känner för, sluta bry dig om vad andra tycker eller tänker om dig.
Spring till bussen, gå till affären i crocs (särskilt nu när det är vinter närsomhelst) du lär förmodligen halka dock. Res dig upp och skratta, för var det verkligen så farligt det där? Gör det bara!
Allt det där handlar egentligen om hur du säker och trygg du är i dig själv.
Jag var själv ganska osäker när jag var yngre, men till slut så bara ah nä jag orkar inte bry mig längre, utan jag bara gör numera. Tänk inte efter före utan bara gör det, för då hinner du ju inte ens känna eller tänka efter på hur andra uppfattar dig, you go gurl 😊

2015-11-02 // 20:09:49

Förresten är det inte dags att du skriver här igen snart? Helllllluuu snoris

2015-11-02 // 20:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback