En färg kompromiss

Vet ni vad? Hade det varit så att jag hade fått bestämma färg i sovrummet helt själv så hade jag velat ha blåa väggar. Har ni sett filmen Sex and the city? I den filmen så målar Carrie om sin lägenhet i en blå färg och jag är helt förälskad i den blåa nyansen. Enda sen jag såg filmen först gången så har jag velat ha den blåa färgen i mitt egna sovrum.
 
Det enda är ju att jag inte får bestämma helt själv. Erik ville inte ha blåa väggar då han tror att man lessnar alldeles för fort. Detta ledde då till att vi bestämde oss för vita väggar. Den exakta nyansen av vitt valde Erik. Idag är jag ganska glad att vi bestämde oss för vita väggar, men för att försöka hålla min dröm lite levande så har jag köpt några blåa detaljer idag. Gardiner och kuddar i en härlig blå färg. Inte exakt som drömfärgen, men inte långt därifrån. Fördelen med färg på andra saker är att de är mycket lättare att byta ut om man skulle bli less.
 
Första bilden är från google och är en bild från Carries lägenhet i filmen. Andra bilden är på några av de saker jag införskaffade idag. Förhoppningsvis så kommer sovrummet vara färdigt imorgon och då kommer ni även att få se för och efter bilder.




» Sarah

De e alltid snyggt me vitt :)

Svar: Ja det funkar alltid! :)
Malin Wärja

2015-07-16 // 22:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback