En vecka i huset

Jisses vad tiden går fort! En vecka har gått sen vi flyttade in i huset men vi lever fortfarande lite i kartonger. Vi ska se till att ta tag i det i helgen.
 
Körde igång första tvätten med tvättmaskinen idag. Hade egentligen tänkt tvätta för ett par dagar sen men då hade vi ingen förlängningssladd så då föll det lite mellan stolarna. Men idag fick jag äntligen köra igång maskinen. Den funkade bara bra och jag gillar att jag kan hänga tvätten istället för att torktumla en massa som vi fick göra när vi bodde i lägenheten. Är uppvuxen utan torktumlare så jag tror det bara är en personlig vanesak. Än så länge har jag inte några planer på att testa våran torktumlare.
 
I helgen har vi, förutom att få bort alla kartonger, en hel massa andra planer. Jag har fått en saftmaja av mamma i inflyttningspresent så jag hade velat prova den,men får se hur pass våra bär har mognat i trädgården först.
 
Jag hade också velat komma iväg till Vännäs nu under Vännäsdagarna, mest för att det är lite av tradition för mig, men också för att få göra något lite annorlunda än vardagssaker. Vi får enkelt se hur det blir med den saken också.
 
Det som dock ska ske i helgen är att vi ska spackla väggarna inne i sovrummet och förhoppningsvis få upp taket och väggpanelen. Jag ska dessutom göra en smörgåstårta eftersom Erik fyller 21år på måndag, sen hade jag velat hinna med att göra en paj utöver smörgåstårtan, men vilken typ av paj vet jag inte än.
 
Såhär ser det ut med renoveringen för tillfället. Erik jobbar på så bra och vi får mycket hjälp från hans bror vilket är tacksamt!
 
 
 
 
 
Nu ska vi krypa till sängs. Godnatt!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback