Trädgårdsfix

Godmorgon på er. Jag är faktiskt relativt nyvaken eftersom jag jobbade natt igår. Inatt jobbar jag sista natten och sen är jag ledig i två dagar innan jag jobbar natt igen. Det är dock, skönt nog, bara en natt och sen är jag ledig i fem dagar.
 
Erik är just nu ute och klipper gräset. Det är jätteskönt att jag slipper göra det. Istället så har jag slängt igång en tvättmaskin och vikt lite tvätt. Senare idag så ska vi iväg för att slänga lite skräp och sen ska vi vidare in till stan för att köpa det sista till sovrummet. 
 
Efter att sovrummet är färdig så hoppas jag att det kommer vara fint väder så man kan lägga lite energi på trädgården. Vi har redan lyckats få bort en hel del där men det finns ganska mycket kvar att göra.
 
Såhär såg det ut i jordgubbslandet när vi flyttade hit.
 
 
Efter många myggbett och mycket slit så började det tillsist likna ett jordgubbsland. Det är fortfarande långt ifrån färdigt med det ändå redan nu en enorm skillnad.
 
 
Det har ju även hunnits med en massa fika under de senaste dagarna. Det kommer dessutom bli en massor med mer fika då jag fyller år nästa vecka!
 
 
Vi har också, förutom renoverat sovrummet, rivit ner uteplatsen och tagit bort lite buskar. Det var så himla mycket mygg där, så att det inte gick att vara där alls. Så fort vi fick bort det så försvann i princip myggen så nu kan vi äta middagar där och fika under dagarna. På husets baksida har vi också en massa olika idéer och planer men det är dock ganska långt borta i våran planering!
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback