Gallstensbesvär

I februari så fick jag så panik ont i mellangärdet och kräktes en massa. Det kom verkligen från helt ingenstans så Erik fick köra mig till akuten. Väl inne på akuten fick jag en massa olika saker men inget hjälpte. Efter x antal timmar så la sig smärtan och försvann.
 
Detta försatte dock hända under mars och under april så började det ske minst två gånger i veckan att jag fick sådär panik ont. Tillsist den 19 april fick jag göra ett ultraljud och då visade det sig att jag har gallsten, ganska många. Trots att jag fick bekräftat att jag har gallsten så tog det ytterligare två veckor innan jag väl fick medicin som lidrar anfallen.
 
Igår hade jag en anfall och därav min frånvaro. Det enda jag vill göra när jag har dessa anfall är att ligga i sängen och vänta på att medicinerna ska verka. Det brukar ta sådär 1-3 timmar. Vilket är snabbt för annars så kunde det ta 6-8 timmar, till och med upptill 2 dagar som jag hade ont och en molande värk i magen. Det värsta är faktiskt att man aldrig vet när man får ont.
 
Förutom gallstensanfallet så har jag också fått jätteont i halsen. Gör ont när jag sväljer men annars mår jag bra så hoppas det går över fort. Jag är ledig nu hela helgen så det ska bli skönt att få lite återhämtning!
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback