Minimalism

Ibland känns det som att jag och Erik lever i ett ständigt kaos. Ska jag vara helt ärlig så beror detta kaos till större del på grund av mig. Jag är expert på att lägga saker överallt. När jag sen väl städar så packar jag undan alla saker lite över allt, där de endast får vara tillfälligt. Ingen sak har egentligen en egen plats och på så vis så råder det alltid ständig kaos.
 
Detta är dock något som jag har börjat få bukt på allt eftersom. Av en slump så kom jag in på en en YouTuber som heter Rachel Aust och hon pratade om något som heter minimalism. Efter att ha sett hennes videos så fortsatte jag att titta på andra videor som handlade om minimalism och nu är jag helt fast. Jag är verkligen inte där jag vill vara än, men jag har ändå märkt en stor skillnad på mig själv och mitt beetende.
 
För det första så shoppar jag inte lika mycket, nästan ingenting i jämförelse. På så vis sparar jag också en massa pengar till renoveringen av huset (där handlas det in ganska mycket dock, men det är inte så konstigt). För det andra så tänker jag igenom köp mycket nogrannare, finns mycket att jobba på här givetvis, men en början är alltid en början. Kläder är något som jag har väldigt svårt att göra mig av med. Men jag har börjat minska min garderob och det är ett stort steg för mig. Sen att rensa i ren allmänhet här i huset. Nu senaste ska jag göra mig av med en brödlåda. Just på grund av att vi inte använder den. Den står alltid öppen, ser ful ut och tar enormt mycket plats. Varför har jag ens haft kvar den? Det känns skönt att acceptera att man inte behöver behålla allt. Det är okej att göra sig av med saker och med "att göra sig av med saker" menar jag jag ge bort till tex. Röda Korset.
 
Dock så har jag fortfarande ett stort problem, speciellt Erik tycker det är jättejobbigt att jag gör såhär, jag ställer alla saker som vi ska göra oss av med i hallen och sen så får det stå där. Det brukar ta ganska lång tid innan jag far iväg med sakerna. Men det är något som jag ska bli bättre på!
 
Jag länkar en video som gör mig väldigt motiverad till att börja rensa här hemma, jag gillar verkligen att kolla på videos om minimalism. Nog för att det roar mig men jag märker också en positiv förändring även om jag har långt kvar till där jag vill vara.
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback