Ytterdörrs djungeln

Vit eller svart, röd eller grå. Inga glaspaartier eller stora glaspartier. När det kommer till ytterdörrar så är det som en enda djungel. Hur skiljer man en bra ytterdörr från en dålig? Jag vet att det finns att söka sig till informationen, men om jag ska vara helt ärlig så förstår jag inte riktigt vad alla dessa siffror och ord innebär. Jag har i alla fall hittat en dörr jag gillar från Skånska Byggvaror dock så finns det fortfarande mycket frågor kring kvalitén. Sen så är det också snuskigt dyrt med ytterdörrar. Det är ju inte direkt att man vill lägga ut flera tusen och sen så funkar inte ens dörren som den ska efter ett tag. Det kommer nog ta ett tag innan vi är helt säkra på vilken dörr vi vill ha. Men modellen som jag vill ha är som den jag har länkat till lite högre upp i texten.
 
Det är faktiskt inget fel på ytterdörren som vi har, det är bara det att den inte passar in och att den känns så mörk och dyster. Hela huset ser dystert ut egentligen, men det är nog själva färgen på huset, det är dock en annan djungel.
 
Detta är då våran nuvarande ytterdörr från utsidan. Den är ganska rejäl som det är, men det är just det att den inte passar in längre. Jag vill ha något gladare och ljusare.
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback